نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا .

نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

بهترین پارچه برای شومیز

ریشه کلمه شومیز
Shomiz در حال حاضر یک کلمه انگلیسی است که ریشه آن از زبان فرانسه (Chemise) گرفته شده است. در زبان ایتالیایی شومیز یعنی : camicia در اسپانیا به شومیز camisa گفته می شود.

همه این لغات ریشه از زبان قدیمی لاتین دارند. حتی ممکن است کلمه شومیز امروزی ریشه عربی نیز داشته باشد و از کلمه عربی qameez گرفته شده باشد.
نکات خرید شومیز زنانه
در زمان خرید شومیز زنانه به نکات زیر توجه داشته باشید:

جنس پارچه
پارچه یک آیتم مهم در انتخاب و خرید شومیز است و همچنین کیفیت جنس پارچه شومیز بر روی قیمت آن نیز تاثیر می گذارد. ابتدا کاربرد شومیز را مشخص نمایید.

به عنوان مثال اگر یک شومیز برای استفاده روزانه می خواهید؛ می بایست به سراغ یک جنس مقاوم و خوب بروید که در برابر شستشوی زیاد به راحتی از بین نرود.

اغلب پارچه هایی از جنس حریر، ساتن، پوپلین نخی، ابریشم، کتان مصری و پلی استر در دوخت شومیزها به کار برده می شوند. در این میان تنها پارچه پوپلین نخی از کیفیت بالایی برخوردار است که البته دوام بالایی دارد و نرمی و لطافت خوبی نیز دارد.

یقه و آستین
نکته دیگر توجه به یقه و آستین شومیز است. توجه داشته باشید که هر چه یقه و سر آستین لباس شومیز خشک و سفت باشد، لباس تان رسمی تر بنظر خواهد رسید.

انتخاب یقه و آستین تا حدی آزاد، تیپ شما را از حالت رسمی خارج کرده و به شما استایلی معمولی می بخشد. نوع یقه شومیز باید متناسب با اندازه گردن تان باشد.

اندازه آستین ها نیز باید متعادل باشند و با پوشیدن لباس بتوانید به راحتی کارهای خود را با دست انجام دهید. سر آستین ها نباید خیلی گشاد، تنگ و یا پهن باشند؛ به گونه ای که روی دست بیافتند و از مچ دست بیرون بیایند.

کیفیت دوخت
کیفیت دوخت شومیز نکته دیگری است که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید. شومیزهای خوش دوخت تنخور زیبایی دارند و به خوبی روی اندام تان قرار می گیرند. مرور زمان نباید بر روی کیفیت دوخت هر نوع لباسی از جمله شومیز تاثیر بگذارد.

تناسب با فرم بدن
قبل از اقدام به خرید، شکل و فرم اندام خود را بشناسید. مشخص کنید که فرم بدنی تان جزء کدام دسته است: دسته سیب، گلابی، ساعت شنی، مستطیل و مثلث.

دانستن این موضوع به شما در انتخاب یک شومیز مناسب بسیار کمک خواهد نمود و شما به راحتی می توانید تیپ و استایل دلخواه خود را بسازید.

برای افراد با اندام سیبی شکل بهتر است که شومیزهای با کمر پهن را تهیه نمایند. اگر اندامتان به شکل گلابی است، پوشش بالاتنه خود را تنگ و پایین تنه را گشاد انتخاب نمایید.

اگر به فرم ساعت شنی هستید، قسمت شانه و ران باید در شومیز آزاد و رها باشد. در نهایت اندام های مستطیلی و مثلثی به ترتیب به سراغ شومیزهای اپل دار و شومیزهای جذب بروند.

https://www.mihanbod.ir/بهترین-پارچه-برای-شومیز-زنانه/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۰:۰۷ توسط:مهدی موضوع: نظرات (0)