نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا .

نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا

تكنيك پومودورو چيست؟

كلامي دوستانه با شما:
از اونجايي كه من كلا به مبحث نظم، برنامه ريزي و مديريت زمان علاقه زيادي دارم، هر جا تكنيك و روش جديدي در اين زمينه مي بينم سريع جذبش مي شم و امتحان مي كنم.

بنظرم اين تكنيك و تكنيك هايي مشابه اين كه بايد در مدت زمان خاص و يا طبق شرايط خاصي، روي يك موضوع و يا وظيفه خاص تمركز بشه، مناسب افرادي هست كه بخش بيشتر زمانشون در اختيار خودشون هست.

اما مثلا در مورد يك مادر با بچه كوچك اين نوع تكنيك ها چندان كارايي ندارن. چون معمولا اينجوري هست كه يك مادر موقع انجام كار بارها از سمت بچه فراخونده مي شه و مجبوره كار رو رها كنه و دوباره در صورت امكان برگرده و ادامه بده و …

مگر اينكه زمان هاي تنظيم شده خيلي كوتاه باشن و يا كار موردنظر نياز به تمركز و دقت زيادي نداشته باشه.

گوجه فرنگي اي كه به تكنيك مديريت زمان تبديل شد
در دهه هشتاد ميلادي پژوهشگر، كارآفرين و نويسنده اي بنام فرانچسكو سيريلو (Francesco Cirillo) فن مديريت زماني تحت عنوان Pomodoro Technique تكنيك پومودورو را ابداع نمود. اين روش در واقع برگرفته از يك ايده آشپزي ايتاليايي است.

فرانچسكو تايمري به شكل گوجه فرنگي داشت كه از اين ابزار براي كنترل و برنامه ريزي مباحث و اهداف تحصيلي اش استفاده مي نمود.

از همين رو اين روش پومودورو نام گرفت به معناي گوجه فرنگي در زبان ايتاليايي و گوجه فرنگي قرمز تبديل به نماد آن گرديد.

در اين تمرين ساده شما به مغز خود كمك مي كنيد تا بر روي يك وظيفه يا هدف مشخص تمركز نموده و از پرش هاي مختلف و متعدد فكري جلوگيري مي گردد. به عبارت ديگر هنگامي كه شما يك Task يا كار بزرگي را براي انجام در پيش رو داريد؛ به منظور بهبود فرآيند اجرا، آن را به قطعات و بخش هاي كوچكتر تقسيم نموده و براي به پايان رساندن هر بخش يا Segment مدت زمان مشخصي را در نظر مي گيريد.

اين روش بسيار راحت و آسان است، مفهوم كلي آن به اين شكل است:

زماني‌كه با وظيفه‌ي بزرگي رو‌به‌رو شديد، آن را به اهداف كوچك‌ و كوتاه‌مدت با زمان محدود تقسيم‌بندي كنيد.

با استفاده از اين روش مغز در يك مدت كوتاه ملزم مي شود كه فقط بر روي يك فعاليت ثابت تمركز كند و به جاهاي ديگر پرش نداشته باشد. كاركرد ديگر اين روش اين است كه از صرف يكباره انرژي جلوگيري كرده و در طول زمان بازدهي و كارايي آن به حد بالايي مي رسد.البته اين تكنيك مانند تمامي روش هاي مديريتي بصورت يك چرخه عمل مي نمايد و به مرور زمان كه تبديل به يك عادت مغزي شد؛ متوجه نتايج فوق العاده آن كه شامل افزايش قدرت تمركز، بهبود كارايي، تقويت انگيزه و نهايتا شكوفايي خلاقيتان است؛ خواهيد شد.

تكنيك پومودورو چگونه كار مي كند؟
شيوه كار تكنيك پومودورو بسيار ساده است و شما براي شروع كار تنها به ابزار سنجش زمان به اصطلاح تايمر Timer نياز داريد. (مي توانيد از تايمر گوشي موبايل، ساعت هوشمند و نرم افزارهاي مختلف استفاده نماييد) در ادامه مراحل زير را به ترتيب دنبال كنيد:

يك تكست Task يا وظيفه اي براي خود تعيين نماييد.
تايمر خود را روي مدت زمان ۲۵ دقيقه قرار دهيد. (به اين معني كه ۲۵ دقيقه مي خواهيد تمام حواس و تمركز خود را روي انجام فعاليت مرحله يك بگذاريد.)
به ازاي هر ۲۵ دقيقه به خود يك استراحت كوتاه مدت به مدت ۵ دقيقه بدهيد. (به اين معني كه زماني كه تايمر به صدا در آمد و ۲۵ دقيقه تان به پايان رسيد دست از كار بكشيد و كمي استراحت داشته باشيد.)
مراحل ۱ تا ۳ را ۴ مرتبه تكرار كرده (۵-۲۵) و در آخر كار يك استراحت طولاني مدت حدود ۱۵ الي ۳۰ دقيقه براي خود داشته باشيد.

اينجا را بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۸:۳۱ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

اهمال كاري چيست؟

تعريف اهمال كاري:
اهمال كاري يا به تعويق انداختن كارها (Procrastination) به معني تاخير و تعلل در انجام دادن كارهاست. اين ساده ترين معني كلمه اهمال كاري است. از زاويه اي ديگر نيز مي توان به تعريف واژه اهمال كاري پرداخت: فرد اهمال كار به جاي انجام كارهاي ضروري خود به سراغ كارهاي با اولويت و ضرورت كمتر مي رود و زمان خود را با آنها سپري مي كند. ليست كارهاي روزانه شخص پراست از كارهايي كه لذت انجام دادنشان بيشتر است و از درجه اهميت و ضرورت كمتري برخوردار هستند.

ريشه اهمال كاري از نظر فرويد در اصل لذت طلبي ذات انسان قرار دارد. به اين معني كه انسان ها بصورت پيش فرض يا غريزي همواره به جاي انديشيدن به اثرات بلند مدت كارها و تصميم هاي خود به سراغ رفتارها و كارهاي لذت بخش مي روند و از هر آنچه كه به آنها كمي رنج و زحمت بدهد فراري اند. استفاده از تكنيك اهرم رنج و لذت مي تواند در اين مقوله كمك كننده باشد. انسان در آينده نگري و تخمين آينده بسيار ضعيف عمل مي كند و نمي تواند اين را به درستي حدس بزند كه در صورتي كه انجام كاري را به فردا مي سپارد، چه تبعاتي براي او دارد و فردا چه احساسي را تجربه خواهد نمود.
جعبه آيزنهاور
در مورد نوشتن ليست كارها براي من نوشتن و استفاده از يك دفتر برنامه ريزي روزانه جايگزين سررسيد بيشتر نتيجه داشته تا استفاده از نرم افزارهاي to do من ليست كارها رو به دو بخش تقسيم مي كنم:

ليست كارهاي فوري و غير فوري.

اگر كاري از ليست فوري در بازه زماني خود انجام شود با تيك سبز وگرنه با تيك قرمز علامت مي زنم. در پايان هفته اگر تعداد تيك قرمز از ۳ عدد كمتر بود براي خود جايزه اي در نظر مي گيرم. اگر هم سبز بودن جايزه بزرگتري تهيه مي كنم. همچنين اگر از ليست كارهاي غير فوري فعاليتي باشد كه قبل از سپري شدن ۵۰٪ زمان لازم براي اجراي آن انجام شده باشد؛ 100 درصد جايزه ويژه براي خودم در نظر مي گيرم. ليست جوايزي هم براي خود ساخته ام كه از آيتم هاي آن براي تهيه جايزه موردعلاقه ام استفاده مي كنم! (براي افزايش هيجان)

چيدمان كارها در دو ليست كار مهمي است و بايد با دقت صورت پذيرد. نحوه دسته بندي كارها، برنامه ريزي و اصول برنامه ريزي درست را با مشاهده فيلم آموزش برنامه ريزي روزانه و شخصي خواهيد آموخت. روش آقاي آيزنهاور در دسته بندي كارها مي تواند به شما كمك كند در تصوير زير به صورت خلاصه مفهوم اين روش توضيح داده شده است براي كسب اطلاعات بيشتر به اينترنت مراجعه نماييد.

click here


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۷:۴۴ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

مديريت استرس و روشهاي كاهش آن

من فكر ميكنم كه يكي از عوامل اصلي استرس در من مشخص نبودن مسير و ابهام است، اينكه ترس از هر چيز جديد دارم اما با اين حال اتفاقي كه هميشه افتاده اين بوده كه خيلي تجارب جديد را امتحان كرده ام و اين استرس را پذيرفته ام. عامل ديگر اين بوده كه هميشه خيلي سر خودم را با كارهاي مختلف شلوغ كرده ام كه باعث ايجاد چند مشكل شده است:

نتوانم درست وقت بگذارم براي هر كدام و خب شايد اين باعث "كيفيت پايين تر از حد تصور خودم" از آن كار شده و در من استرس شده شايد به خاطر اينكه فكر كنم به اندازه كافي توانمند در آن كار نيستم و درواقع فرصت حرفه اي شدن در يك شاخه را از خودم ميگيرم.

فرصتي براي وقت گذاشتن براي خودم (استراحت و تفريح و درواقع بازيابي خودم) و ارتباطاتم نداشته باشم و همين باعث شده حمايت اجتماعي كافي را نداشته باشم و حتي به خاطر خستگي شايد افتاده تر به نظر برسم و همين هم باعث كاهش عزت نفس در من بشه.

اين پراكندگي ذهني باعث شده نتوانم تصميم بگيرم كه كدام يك از فعاليت ها براي من مهم تر است و شايد لازم باشد از بعضي از آن ها بگذرم ولي نميتوانم قاطعانه تصميم بگيرم.

البته همين كه نميدانم روي چه كاري تمركز كنم هم خودش يك عامل استرس در من است.

راهكارهاي رفع يا كاهش استرس
برنامه ريزي
تعاريف مختلفي از برنامه ريزي وجود دارد. اما بگذاريد اين بار از زاويه اي متفاوت به تعريف برنامه ريزي بپردازيم. يك راه براي كسب دانش و آگاهي تجربه كردن حتي به اشتباه است. برخي از افراد برداشت هاي اشتباه از برنامه ريزي و مديريت زمان دارند و همين مساله منجر به تشديد استرس در آنها مي گردد. پس دانستن اين تعاريف اشتباه به شما كمك مي كند كه دام برنامه ريزي غلط و پرتنش نشويد.

تعريف اشتباه از برنامه ريزي
برخي از افراد برداشت اشتباهي از اين تدوين برنامه دارند. ممكن است خود شمات دچار اين اشتباه باشيد يا در اطرافيان خود افرادي اين مدلي را بسيار ديده باشيد.

اجراي كارهاي بسيار و پشت سرهم در يك روز

كار كردن بدون حتي يك استراحت كوتاه در يك روز (وقت غذا فشرده حتي حين كار كردن)

زندگي مانند يك ربات!!!

محدود كردن خود از تمام برنامه ها و گردش هاي سالم

صبح زود بلند شدن و شب تا ديروقت خوابيدن

براي افراد شاغل فقط كار كار كار

براي محصلان و دانشجويان فقط درس درس درس

دست شستن از تمام لذات و خوشي هاي زندگي

ناديده گرفتن نيازهاي ضروري و شخصي

ناديده گرفتن خانواده

ناديده گرفتن سلامتي و هشدارهاي بدن

اگر حتي به اندازه يك درصد تعريف ذهني تان به آنچه كه بالا گفته شد نزديك است هشدار مي دهيم كه هر چه سريعتر دكمه shift+Del را بزنيد و همه را پاك كرده و از نو به آموزش برنامه ريزي اصولي شخصي، ذهن و ضمير ناخوداگاه خود بپردازيد.

تعريف ساده و درست از برنامه ريزي اين است:

انجام كارها به صورت منظم و دقيق براي رسيدن به اهداف

توجه آگاهي
مباحث مرتبط با Mindfulness و يا “توجه آگاهي” نيز براي كنترل و مديريت بر افكار و احساسات و همچنين اضطراب و استرس مزمن موثر است. مباني اين بحث بر اساس مباحث فيزيولوژيك و ساختارشناسي مغز استوار شده است. و تمرين ها جهت ساخت مدارهاي مغزي جديد و كنترل جريان هاي مغز استوار است.

مرجع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۶:۵۴ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

نقدي بر هدف گذاري به روش اسمارت

نقدي بر هدف گذاري اسمارت
در اين بخش بعد از بيان تعريف مدل اسمارت به بيان نقدهاي جالب در اين باب مي پردازيم. نبايد فكر كنيم بحث هدف‌گذاري و آموزش هدف گذاري و انتخاب مسير در زندگي و به طور خاص، هدف‌گذاري SMART صرفاً ناشي از خلاقيت ذهني جورج دوران يا بازي‌هاي تجاري كساني مانند آنتوني رابينز و برايان تريسي بوده است. محققان حوزه‌ي روانشناسي و مديريت تقريباً از دهه‌ي شصت ميلادي (حدود سال‌هاي ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰) به شكل جدي به بحث هدف‌گذاري پرداخته‌اند.

بزرگ‌ترين و شناخته‌شده‌ترين فردي كه در اين حوزه كار كرده ادوين لاك (Edwin Locke) بوده است. او حدود چهار دهه به تحقيق در زمينه‌ي هدف‌گذاري پرداخته است (نمونه مقاله ادوين لاك – مرور چهار دهه تحقيق هدف‌گذاري). تحقيقات لاك و ساير كساني كه در كنار او و به دنبال او در زمينه‌ي هدف‌گذاري كار كرده‌اند نشان مي‌دهد كه هدف‌گذاري واقعاً مي‌تواند مفيد باشد.

موارد بسياري مشاهده شده كه شفاف بودن هدف، مرتبط بودن هدف، كمّي كردن هدف و تعيين محدوده‌ي زماني براي هدف، همگي توانسته‌اند خروجي انسان‌ها را افزايش دهند. اما سوال اين‌جاست كه به فرض اين‌كه مفيد بودن هدف گذاري SMART را بپذيريم، آيا مي‌توانيم بگوييم اين شيوه هميشه و همه‌جا به كار مي‌آيد؟

ظاهراً پاسخ اين پرسش منفي است. طي سال‌هاي اخير، نويسندگان و محققان بسياري درباره‌ي خطرات و دردسرها و مشكلات هدف‌گذاري اسمارت مقاله و مطلب نوشته‌اند و سخن گفته‌اند. اگر در يك سمت ماجرا كساني مثل رابينز و جك كنفيلد و برايان تريسي ايستاده‌اند، در اين سمت هم افرادي از دانشگاه‌هاي هاروارد و پنسيلوانيا و MIT در مقابل اين تفكر ايستاده‌اند و آن را نقد كرده‌اند. در پي اين نقدها، نشريه‌هاي عمومي‌تر هم به تدريج ياد گرفته‌اند كه مدل هدف‌گذاري اسمارت را بي‌چون‌و‌چرا نپذيرند.

نقدهاي مطرح شده بر مدل SMART متنوع هستند.

مثلاً‌ عده‌اي به دام مخفف‌سازي اشاره كرده‌اند. دام مخفف‌سازي يعني اين‌كه وقتي مي‌خواهيد به زور و زحمت چند مفهوم را به هم بچسبانيد و كلمه‌اي معنادار با آن‌ها بسازيد، ديگر به اولويت‌هاي واقعي فكر نمي‌كنيد و درگير بازي‌هاي كلامي مي‌شويد. نمونه‌اي از اين تلاش را در مدل هفت S مكنزي ديده‌ايم. در اين مدل تلاش كرده‌اند همه‌ي عوامل را به‌ گونه‌اي انتخاب كنند كه با حرف S شروع شوند.

طبيعي است در اين حالت،‌ برخي عوامل مهم صرفاً به خاطر اين‌كه با S شروع نمي‌شده‌اند از قلم افتاده‌اند. گاهي هم كلماتي انتخاب شده‌اند كه گنگ و نامفهوم هستند و صرفاً به خاطر اين‌كه با S شروع مي‌شده‌اند در مدل قرار گرفته‌اند.

به عنوان يك مثال ساده، بارها در تحقيقات به اين نكته اشاره شده كه چرايي در انتخاب هدف مهم است. يعني وقتي مثلاً تصميم مي‌گيريد زبان انگليسي خود را بهتر كنيد، بايد براي خودتان شفاف باشد كه چرا در پي بهبود تسلط خود بر زبان انگليسي هستيد. حتي گاهي گفته مي‌شود فهرستي طولاني تنظيم كنيد و در قالب ده يا بيست مورد توضيح دهيد كه «چرا تصميم گرفته‌ام زبانم را بهتر كنم.»

چرا چنين نكته‌اي كه تا اين حد مهم است در هدف‌گذاري اسمارت نيامده؟ كمي تلخ است. اما واقعيت اين است كه Why با W شروع مي‌شود و اين حرف را به هيچ بهانه‌اي نمي‌توان در تركيب SMART جا داد.

به عنوان نقدي ديگر، به اين نكته پرداخته شده كه Achievableقابل دستيابي بودن، الزاماً ويژگي خوبي نيست. شايد براي هدف‌هاي ساده (مثلاً كاهش وزن يا افزايش مطالعه يا خوردن آب آشاميدني بيشتر در روز) بتوان از اين الگو استفاده كرد. اما چرا بايد هميشه در هدف‌گذاري خودمان را محدود كنيم؟ چه اشكالي دارد كه دست خودمان را باز بگذاريم و روياهاي بزرگي در ذهن پرورش دهيم كه به سادگي عملي نمي‌شوند؟ آيا جز اين است كه بسياري از مديران بزرگ و كارآفرينان مطرح و محصولات شگفتي‌آفرين در اثر رهايي از قيد Achievable بودن به وجود آمده‌اند؟

 

مقاله اصلي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۵:۵۲ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

معرفي بهترين اپليكيشن هاي مديريت زمان

مديريت زمان به اعتقاد من، بسيار پيچيده و يك مسير هست. نمي شود با يادگيري يك درس، بگوييم به اين قضيه مسلط شده ايم. مديريت زمان، مهارتي هست كه هر روز بايد ياد بگيريم و در مسير فراگيري آن، تبر خود را مرتب تيز كنيم. مديريت زمان بيش از آنكه يك مهارت باشد يك نشانه از زندگي درست است. روش هاي زيادي به منظور كنترل و مديريت زمان وجود دارد از جمله اپليكيشن هاي مديريت زمان كه به شما كمك مي كنند به صورت هوشمند كارها و فعاليت هاي روزمره خود را برنامه ريزي كنيد. سعي كرده ايم در اين يادداشت نرم افزارهايي را معرفي نماييم كه بصورت رايگان مي توانيد دانلود نماييد.

بگذاريد قبل از معرفي اپليكيشن هاي مفيد برنامه ريزي و مديريت زمان يك نگاهي به دلايل مديريت زمان نامناسب كه بياندازيم كه مي تواند راهشگا باشد و با رفع اين موانع يك برنامه ريزي بي نقص داشته باشيد.

روياهاي بزرگ و هدف گذاري غيرواقعي

ضعف در مهارت تصميم گيري و اولويت بندي

ضعف در تفويض اختيار

كمال طلبي

ضعف در مهارت حل مسئله

اهمالكاري

ضعف در هنر نه گفتن

ضعف در مديريت انرژي

وقتي ليست فوق را نگاه مي اندازم مي بينم كه :

۱- اگر امروز براي موارد فوق تلاش را شروع كنم نتيجه آن را در بلند مدت در قالب زمان مديريت شده خواهم ديد.

۲- وقتي اولويت بندي خوب انجام بدهي، سطح مناسبي از كمال طلبي داشته باشي، مسئله را درست حل كني و … در واقع داري بهتر زندگي ميكني.

زمان مهمترين دارائي انساني است كه يكبار فرصت زندگي كردن دارد پس فقط مديريت زمان نمي كنيم كه كارآ باشيم مديريت زمان ميكنيم كه درست زندگي كنيم.

بهترين اپليكيشن هاي مديريت زمان
نرم افزار TODOIST:
يكي از كامل ترين برنامه هاي مديريت زمان نرم افزار todoist است و البته محبوب ترين ها. ويژگي اصلي آن اين است كه به كاربران خود اجازه مي دهد به شكل بسيار ساده فعاليت خود تنظيم نمايند. مزاياي آن: رابط كاربري ساده و در عين حال حرفه اي، امكان دسته بندي كارها، دسترسي به نسخه وب، اجرا شدن در سيستم عامل هاي مختلف: ويندوز، مك، اندرويد و ios

 

نرم افزار TRELLO:
از محبوب ترين سرويس هاي مديريت پروژه و برنامه ريزي كارها، Trello است. مهمترين ويژگي برنامه ترلو امكان كار بر روي يك پروژه بصورت گروهي است. فعاليت ها بصورت تيمي دسته بندي مي شوند و براي مديريت پروژه بسيار كاربردي است. رابط كاربري آن بسيار ساده است و با ايجاد كارتهاي مختلف دسته بندي ها تعيين مي گردند. Task ها قابليت اختصاص به كاربر يا كاربران مختلف دارد. Trello تحت نسخه وب و اپليكيشن كاربرد دارد. شركت هاي بزرگ Ebay , Fender با اين سرويس همكاري دارند. قابليت ادغام ترلو با سرويس هاي Google Drive, Dropbox نيز وجود دارد. نسخه رايگان آن به راحتي تمام نيازهايتان را برطرف خواهد نمود.

مقاله اصلي را اينجا بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۴:۵۳ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

مزايا و معايبت تكنيك پومودورو

از پومودورو به عنوان يك چالش ياد مي كنم به اين دليل كه عمل به آن براي من در هاله اي از ابهام بود. به خاطر دارم كه در اولين برخوردم از اين تكنيك بسيار خرسند شدم و مطابق با شخصيتم كه يك Activator هستم، به سراغ انجام آن رفتم. در خارج از گود و به صورت تئوري، اين تكنيك بسيار برايم جذاب بود اما در باطن، اين اوضاع كمي متفاوت بود.

تكنيك پومودورو چيست؟
اين تكنيك روشي ابداعي توسط يك پژوهشگر ايتاليايي به نام فرانچسكو سيريلو است. پومودورو در زبان ايتاليايي به معناي گوجه فرنگي است.

در ابتدا فرانچسكو از اين تكنيك براي پيشرفت در فعاليت ها و اهداف تحصيلي خود استفاده مي نمود. كاربرد اصلي تكنيك پومودورو براي تمركز است. حالا چرا گوجه فرنگي؟ به اين دليل كه در ابتدا اين روش به وسيله يك تايمر به شكل گوجه فرنگي انجام شد.

اين روش بسيار راحت و آسان است، مفهوم كلي آن به اين شكل است:

زماني‌كه با وظيفه‌ي بزرگي رو‌به‌رو شديد، آن را به اهداف كوچك‌ و كوتاه‌مدت با زمان محدود تقسيم‌بندي كنيد.

با استفاده از اين روش مغز در يك مدت كوتاه ملزم مي شود كه فقط بر روي يك فعاليت ثابت تمركز كند و به جاهاي ديگر پرش نداشته باشد. كاركرد ديگر اين روش اين است كه از صرف يكباره انرژي جلوگيري كرده و در طول زمان بازدهي و كارايي آن به حد بالايي مي رسد.

نحوه اجراي تكنيك پومودورو
براي اجراي اين تكنيك شما به يك تايمر نياز داريد. سپس مراحلي كه در ادامه بيان مي كنم را به ترتيب دنبال نماييد:

فعاليت Task خود را مشخص نماييد.
تايمر خود را بر روي مدت زمان ۲۵ دقيقه تنظيم كنيد. (در ادامه در اين مورد بيشتر توضيح خواهم داد كه آيا حتما بايد مدت زمان ۲۵ دقيقه را در نظر بگيرم يا نه؟)
به فاصله هر ۲۵ دقيقه، مدت زمان ۵ دقيقه را به خود استراحت بدهيد.
چرخه ۱ تا ۳ را براي ۴ بار تكرار كنيد سپس به يك استراحت طولاني مدت ۱۵ الي ۳۰ دقيقه اي برويد.
تكنيك پومودورو براي من چگونه كار كرد؟
اتفاقي كه در انجام اين تكنيك براي من مي افتاد اين بود كه تمركزم به جاي انجام يك كار به انجام يك پومو ،معطوف شده بود. اكنون مي دانم كه اين بدترين اتفاق براي يك سيستم است كه هدف گذاري اشتباه نام دارد.

سيستم ذهني شما كاملا درست كار مي كند اما نتايج دلخواه خلق نمي شود. سيستم من نيز به درستي كار مي كرد اما هدفش انجام يك پومو بود به جاي اينكه فعاليت(تسك) محور باشد.

احساس مي كردم ذهنم بيشتر به زمان توجه مي كند. با انجام اين تكنيك زمان براي من اهميت بالايي پيدا مي كرد.

شايد با خودتان بگوييد، اين كه خوب است اما در باطن اتفاقي كه مي افتاد اين بود كه بازده من به دليل اين توجه جانبي به زمان كاهش پيدا مي كرد علاوه بر اين فكر مي كردم كه بايد در يك پومو يك فعاليت كامل انجام شود كه در بعضي از اوقات به آن نمي رسيدم.

اين نرسيدن عاملي براي ايجاد سر خوردگي در من بود.

من از انجام تكنيك پومودورو دست كشيدم به اين دليل كه به نظر خودم دلايل كافي براي ترك آن را داشتم اما چند روز پيش تصميم گرفتم تا با يادگيري بيشتر و كمي تحقيق، بالاخره حكم قطعي بدهم كه آيا براي من اين روش مي تواند ثمر بخش باشد يا خير؟

اينجا رو بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۷:۲۵ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

دستورالعمل خريد اينترنتي انواع پوشاك زنانه

اين روزها با گسترش استفاده مردم از تكنولوژي هاي مختلف به خصوص گسترش اينترنت و نفوذ انواع شبكه هاي اجتماعي به خصوص اينستاگرام و وب سايت هاي مختلف؛ سبك زندگي روزمره مردم از خيلي جهات تغيير كرده است. خريد آنلاين و غير حضوري يكي از مهمترين تغييراتي است كه با گسترش اينترنت در زندگي مردم رخ داده است. خريد اينترنتي در ايران و ساير كشورهاي جهان رو به گسترش و توسعه است و روزانه مردم زيادي متمايل و علاقمند به خريد غيرحضوري از فروشگاه هاي آنلاين مي شوند.

بصورت كلي خريد آنلاين انواع كالا مزاياي بيشماري دارد به عنوان مثال: صرفه جويي در زمان شما، ديگر وابسته زمان و مكان نيستيد. در هر زمان و مكاني كه برايتان مقدور است مي توانيد وارد آنلاين شاپ مدنظرتان شده و اقدام به خريد نماييد. از سويي ديگر نيز خود را از دام ترافيك و دردسرهاي ماشين بيرون بردن مانند به دنبال جاي پارك رفتن خلاص مي كنيد. ديگر نيازي به سروكله زدن با فروشنده و صحبت در مورد قيمت و مدل هاي مختلف نداريد. شما در خريد اينترنتي آزادي كامل داريد و با خيال آسوده هزاران مدل را مي توانيد مشاهده نماييد به فروشگاه هاي مختلف سر بزنيد و در نهايت با خيالي آسوده اقدام به خريد نماييد.

همه اين مزايا سرجاي خود قرار دارند؛ اما از آنجايي كه هر گلي بدون خار نيست، خريد اينترنتي به خصوص در حوزه پوشاك و لباس خالي از دردسر و مشكل نيست. در اين يادداشت قصد داريم با بيان مجموعه اي از اصول و دستورالعمل ها خريد انواع لباس شما را از درگير شدن با اين مشكلات دور نماييم و تا حد زيادي دردسرهاي خريد اينترنتي را كاهش دهيم.
معرفي ويژگي هاي بهترين فروشگاه اينترنتي
در واقع هر فرد معيارهاي خاص خود را براي سنجش يك فروشگاه اينترنتي لباس دارد و براساس آن معيارها به فروشگاه برچسب خوب، عالي و يا بد را مي زند. براي برخي از افراد كيفيت كالا در ابتدا از هر چيزي مهمتر است. يك فروشگاه ضمانت اصالت كالا را در سايت اش قرار مي دهد و در صورت هر گونه مغايرت و خرابي مي توان كالا را مرجوع كرد. برخي كاربران نحوه پاسخگويي و ارائه خدمات و مشاوره برايشان اهميت بالاتري دارد. برخي آنلاين شاپ هاي پوشاك با ارسال پيامك مراحل ثبت سفارش، بسته بندي تا ارسال به اداره پست را به شما اطلاع رساني مي كنند. برخي فروشگاه هاي ديگر انواع تخفيف ها و حراجي هاي فصلي و مناسبتي دارند. همچنين ارسال رايگان نيز مورد ديگري است كه براي بسياري از مشتريان غيرحضوري مهم است.
آنچه كه بايد در زمان خريد اينترنتي لباس در نظر داشته باشيد:
توجه به جدول سايزبندي فروشگاه اينترنتي
يكي از بزرگترين دغدغه ها كه مانع خريد اينترنتي در اغلب افراد است؛ مساله انتخاب اندازه لباس درست و مناسب. تجربه سايزبندي اشتباه براي همه افراد در خريد اينترنتي حتي يك بار هم شده، رخ داده است. قبل از هر گونه اقدام براي خريد اينترنتي حتما به چارت و يا جدول سايزبندي كه در وب سايت فروشگاه وجود دارد مراجعه كنيد و سپس سايز اصلي خود را در آن جدول پيدا كنيد و مطابق سازي نماييد. نكته مهم اگر وب سايت فروشگاه اينترنتي فاقد جدول سايزبندي نبود و اندازه ها را بصورت دقيق نداشت؛ آن سايت معتبر نيست و از آن چيزي نخريد.

داشتن اندازه هاي به روز خود
بعد از اينكه از وجود يك جدول سايزبندي لباس دقيق مطمئن شديد، نوبت آن است كه اندازه هاي دقيق خود را بگيريد. مهمترين اندازه ها براي خريد لباس اندازه هاي (دور سينه، دور كمر و دور باسن) اين سه اندازه اصلي الزامي است. نكته مهم: به اندازه هاي سال قبل خود بسنده نكنيد. بصورت كلي سه سيستم سايزبندي عمومي در سرتاسر جهان وجود دارد.

سيستم امريكايي (US)
سيستم اروپايي (EU)
سيستم انگليسي (UK)
البته برخي سيستم هاي جديد از آلمان، ايتاليا، فرانسه و ژاپن نيز وارد اين چرخه شده اند؛ اما با اين حال باز اين سه دسته اصلي بيشترين كاربرد را در توليدي هاي پوشاك جهان دارند. اين سه دسته سايزبندي در نوع اندازه گيري دور سينه، دور گردن، دور كمر، دور باسن و قد با يكديگر تفاوت دارند. با دانستن شيوه اندازه گيري در هر سيستم مي توانيد با خيال راحت لباس خود را از هر سيستمي و بصورت اينترنتي سفارش دهيد.
اگر شما نيز فردي خوش پوش هستيد كه به ست نمودن آيتم هاي استايل تان اهميت مي دهيد؛ پيشنهاد مي كنيم كه خريد اينترنتي انواع شوميز زنانه جذاب را جايگزين خريد مدل هاي مختلف تيشرت نماييد. تيشرت به شما ظاهري نامرتب و ناهمگون مي بخشد. در مقابل پوشيدن مدل هاي متنوع شوميز زنانه كه از پارچه هاي حرير، اطلس و توري تهيه شده اند؛ به شما استايلي رسمي تر، مرتب تر و شكيل تر مي بخشد. تيشرت ها اغلب به عنوان لباس هاي راحتي و خانگي مناسب هستند.

شوميز زنانه آراور مناسب مجالس رسمي تر است كه به شما ظاهري زنانه تر مي دهد. شوميز زنانه در مدل هاي و طرح هاي جديد و به روز توليد مي شود؛ يكي از پركاربردترين لباس هاي زنانه است. شوميز زنانه معمولي را فرقي نمي كند با هر استايلي چه رسمي، مجلسي مي توان پوشيد. شوميزهاي زنانه شيك تمام نيازهاي شما را به عنوان يك خانم شيك پوش رفع مي كند. در مورد ست نمودن، انواع شوميز زنانه را مي توانيد همراه با شلوار و يا دامن بپوشيد و يا از زير كت، وست و پانچ هاي جذاب استفاده نماييد.

مقاله اصلي دستورالعمل خريد لباس بصورت اينترنتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۴۷ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

ليست بهترين فروشگاه هاي خريد اينترنتي لباس زنانه

با گسترش اينترنت و راه يافتن آن به زندگي روزمره مردم و البته استقبال مردم از آن، بسياري از كارها با استفاده از اينترنت راحتتر و آسوده تر صورت مي گيرد. در اين ميان خريد اينترنتي نيز روز به روز در حال افزايش است و فروشگاه هاي گوناگوني در حوزه هاي متعدد راه اندازي مي گردند. يكي از اين حوزه ها خريد لباس زنانه و مردانه و حوزه مد و پوشاك است. در اين ميان چالشي كه وجود دارد انتخاب بهترين فروشگاه هاي اينترنتي خريد پوشاك است. اينكه يك فروشگاه اينترنتي مناسب چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

با شناخت ويژگي هايي يك فروشگاه اينترنتي خريد لباس معتبر، ديد بهتري در هنگام ثبت سفارش خود خواهيد داشت. اما به غير از آيتم هايي كه يك فروشگاه مي بايست داشته باشد؛ شما نيز بايد از سايز دقيق لباس تان مطلع باشيد؛ اين مورد در خريد اينترنتي انواع پوشاك بسيار مهم و ضروري است. البته در برخي از مدل هاي لباس با طراحي لباس هايي با اندازه فري سايز Free Size اين مساله نيز حل شده است. خريد اينترنتي مزاياي بيشماري دارد كه مي توان برخي از مشكلات و دغدغه هاي آن را ناديده گرفت. از جمله مهمترين مزاياي آن صرفه جويي در زمان و پول است. در بازار رقابتي تنگاتنگي كه بين آنلاين شاپ هاي متعدد لباس وجود دارد؛ هر يك به اين مي انديشند كه چگونه مي توانند با ساخت يك مزيت رقابتي برتر، مشتريان را به سمت خود بكشانند و اين مقوله مي تواند به نفع كاربران و مشتريان آن فروشگاه اينترنتي باشد.

بهترين فروشگاه را چگونه و در يك نگاه بشناسيم؟
در اين بخش به بيان چند ويژگي عمومي كه هر فروشگاه اينترنتي معتبري بايد داشته باشد؛ مي پردازيم. اين موارد را شما مي توانيد با يك نگاه كلي و سرتاسري به فروشگاه متوجه شويد. اولين مساله اعتماد مشتريان است. يك فروشگاه آنلاين لباس مي بايست در همان نگاه اول اعتماد مشتري را به خود جلب نمايد. اين مساله مهمترين مقوله در انواع خريد اينترنتي است (لباس، لوازم خانگي، لوازم الكترونيكي، مواد غذايي و…)

داشتن نماد اعتماد يا E-namad يك موضوع بسيار ضروري و مهم است. حتما در ابتداي ورود به وب سايت نشان اعتماد آن را بررسي نماييد. مساله بعدي كه مي تواند براي يك وب سايت فروشگاهي در حوزه خريد پوشاك مهم باشد؛ داشتن مشاوره پيش از خريد است. اين ويژگي به شما كمك مي كند از مشاوران متخصص صحبت نماييد و بهترين محصول آن ها را خريد نماييد.

خدمات پس از فروش و ارسال به موقع مي تواند به شما قوت قلب و اطمينان بيشتري براي ثبت خريد بدهد. مرجوع كردن كالا، اصالت محصول را تائيد مي كند؛ در صورتي كه فروشگاهي تضمين مي دهد در صورت هر گونه خرابي كالا و نارضايتي آن را پس مي گيرد، مهر تائيدي است بر معتبر بودن و اصل بودن محصولاتش!

چند ويژگي كه هر فروشگاه معتبري بايد داشته باشد:
نماد اعتماد (اينماد)
مشخصات و ويژگي هاي محصول
دريافت مشاوره قبل از ثبت خريد
ارسال به موقع كالا
پيگيري محصولات
ارسال پيامك ثبت خريد و همه مراحل آن
ضمانت مرسولات
مرجوع كردن كالا
ضمانت برگشت پول
داشتن كانال هاي ارتباطي با فروشگاه (تلفني، چت باكس و پيامك، واتساپ و…)
چند فروشگاه اينترنتي خريد لباس زنانه معتبر را در ادامه به صورت اختصار معرفي مي نماييم فروشگاه هاي اينترني پوشاك بانوان از قبيل: ديجي استايل، مديسه، آراور، باني مد، سارابارا، وب پوش و شيكسون.

ليست بهترين ها در حوزه فروشگاه اينترنتي خريد لباس
ديجي كالا يك فروشگاه اينترنتي بسيار شناخته شده در حوزه فروش انواع اقلام مصرفي و پرفروش است؛ اما از آنجايي كه در جريان هستيد، وب سايت ديجيكالا همه اقلام را به فروش مي رساند و بصورت تخصصي صرفا در حوزه پوشاك فعاليت ندارد. ما قصد داريم در اين يادداشت به معرفي فروشگاه هايي بپردازيم كه بصورت اختصاصي انواع لباس را مي فروشند. اگر فروشگاهي را مي شناسيد كه برايتان محبوب و معتبر است مي توانيد در بخش نظرات نام آن را با ما به اشتراك بگذاريد و كاربران ديگر نيز بتوانند از خدمات آنها بهره ببرند.
فروشگاه مديسه
فروشگاه مديسه Modiseh گزينه بعدي ليست بهترين هاست. آغاز كار مديسه در ابتدا در حوزه مد و پوشاك بود و سپس با توسعه كار، محصولات ديگر را نيز در ليست فروش خود قرار داد. فروشگاه مديسه خدماتي همچون انواع روش هاي پرداخت، هفت روز ضمانت بازگشت كالا و همچنين ضمانت اصالت كالا را ارائه مي دهد. فروشگاه مديسه با برندهاي معتبري همچون شهر چرم، اسمارا، لوكسيرا، هيتو استايل، رويال جين، كيكي رايكي، شنل، ورساچه، بولگاري، سريتا، دافي، لورال و… همكاري دارد. شعار اصلي وب سايت مديسه “دوست خوش سليقه” است.

فروشگاه آراور
فروشگاه اينترنتي آراور Arawear توليدكننده‌ انواع شوميز، شلوار، كت، وست، تونيك و كراپ هست و نهايت سعي خود را دارد تا با بهترين متريال شامل پارچه، خرج كار و.. و بالاترين كيفيت دوخت، همراه با طراحي ساده و شيك و البته منحصر به فرد كه نمونه اش را به راحتي در هيچ فروشگاهي پيدا نمي كنيد. آراور شيك ترين پوشاك را به مخاطبان خود ارائه مي دهد.

شعار اين وب سايت “آراور آراستگي پوشش شما” است. فروشگاه اينترنتي پوشاك بانوان آراور يكي از مناسب ترين بسترها براي خريد لباس شما در ايران است.

مقاله اصلي بهترين فروشگاه هاي اينترنتي خريد لباس زنانه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۷:۳۳ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

پيشنهادات براي هديه دادن به يك خانم

اين زمان همان لحظه چالش برانگيز است. شما بايد فاكتورهاي زيادي را براي خريد يك هديه مناسب براي يك خانم خوش سليقه و تا حدي مشكل پسند را در نظر داشته باشيد. در نظر گرفتن مناسبت كادو دادن به عنوان قدم كمك كننده خواهد بود. به عنوان مثال شب يلدا، عيد نوروز، كادوي تولد، روز زن. مساله بعدي نقشي كه آن زن در زندگي تان دارد؛ عامل موثر در گزينه هاي كادو دادن است و موارد زيادي را فيلتر خواهد نمود.
هديه دادن در ابتداي امر ارزش معنوي براي هر فردي دارد و ميزان ارزشمندي آن شخص را در زندگي تان نشان مي دهد. گاهي برخي از خانم ها از دريافت يك كادوي بسيار گران قيمت احساس معذب بودن خواهند نمود و سادگي را ترجيح مي دهند و باز در مقابل، خانم هايي هستند كه به دنبال هداياي لوكس و گران قيمت مي باشند. ارزش مادي كادو براي شان بيش از موارد ديگر اهميت دارد. برخي ديگر نيز به شيوه كادو دادن و مراسم آن از ساير موارد اهميت مي دهند.

در ادامه چند نكته كلي در مورد خريد كادو براي خانم ها را بيان مي كنيم و سپس چند پيشنهاد هديه دادن را نيز براي كمك بيشتر به شما ارائه مي دهيم.

شما پيش از هر گونه اقدامي براي خريد يك هديه گران قيمت غيرضروري بهتر است؛ ابتدا خوب فكر كنيد و با رجوع به خاطرات گذشته تان ببينيد كه مادر، همسر، خواهر، دختر و يا دوست دخترتان به چه چيزهايي علاقه دارد و ري اكشن هاي او را دربرابر كادوگرفتن به ياد آوريد. سپس به اين بيانديشيد كه به چه چيزي نياز دارد و همان وسيله را براي او تهيه نماييد.

هميشه لازم نيست به دنبال هداياي مادي باشيد. انجام برخي از كارها كه در ادامه بيان مي گردد؛ براي اكثر خانم ها جالب و زيبا خواهد بود و مطمئن باشيد كه از آن به عنوان بهترين هديه روز تولد و يا غافلگيري ياد خواهند نمود.
توجه به اندازه و استايل:
براي خريد هر گونه لباس و يا كفش به عنوان هديه حتما به سايز، نوع استايل و فرم بدني شخص مقابل خود توجه داشته باشيد. اگر مي خواهيد اين كار كاملا مخفيانه صورت گيرد و همسر يا مادرتان به هيچ عنوان از اين مساله بويي نبرد؛ به سراغ كمد لباس هاي او برويد و سايز لباس هايش را نگاهي بياندازيد. با نگاه كردن به لباس هايش رنگ موردعلاقه و سبكي كه دوست دارد را نيز پيدا خواهيد نمود.

مدنظر داشتن رنگ مورد علاقه:
اين مورد را مي بايست در خريد هديه حتما لحاظ نماييد. شناخت رنگي كه او دوست دارد و خريد همان آيتم به او احساس ارزشمندي مي دهد، اينكه شما به عنوان پارتنر، احساسات و علايق اش را مي شناسيد براي او بسيار مهم و قابل ارزش خواهد بود.

گل هديه اي كه هيچ وقت تكراري نمي شود:
گل دادن از قديمي ترين و محبوب ترين روش هاي ابراز علاقه است و هيچ وقت از مد نمي افتد و در همه زمان ها يك روش معمول براي هديه دادن و ابزار عشق و علاقه بوده است. اما در نظر داشته باشيد كه هر گل نماد موردي خاص است. گل رز سرخ نماد عشق و علاقه بسيار زياد است.
پيشنهادات براي هديه دادن به يك خانم
چه چيزي بهتر از لباس:
لباس هميشه در صدر ليست بهترين و محبوب ترين هدايا قرار دارد. مثلا انتخاب مدل شوميز زنانه شيك مجلسي گزينه اي هوشمندانه خواهد بود. اما همانطور كه گفته شد به سايز او توجه داشته باشيد؛ مساله سايز نيز اين روزها با توجه به خريد اينترنتي انواع لباس زنانه حل شده است. بسياري از آنلاين شاپ ها لباس ها و شوميزهاي زنانه خود را بصورت فري سايز ارائه مي دهند و دغدغه سايز مناسب را حل نموده اند. لباس هاي اسپرت نيز مي تواند گزينه بعدي باشد مانند خريد انواع تيشرت، تونيك و سوييشرت.
پك هاي بهداشتي:
بسياري از خانم ها به سلامت پوست و موي خود اهميت زيادي مي دهند؛ تهيه يك پك كامل از انواع ماسك هاي صورت، اسكراب ها و شوينده ها از برندهاي معتبر لوازم بهداشتي و آرايشي مي تواند شخص مقابل تان را خوشحال نمايد. البته ممكن است اين مورد براي هديه كادن به تنهايي كافي نباشد، در اين حالت از روشهاي ديگر براي غافلگيري او استفاده نماييد.

مقاله اصلي پيشنهادات براي هديه به يك خانم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۴:۵۱ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

استايل چيست؟

لغت استايل واژه اي بسيار پركاربرد در حوزه هنر، موسيقي، دكوراسيون و نقاشي است و مهمترين كاربرد آن در صنعت مد و طراحي لباس است. زماني كه شما زيباترين و شيك ترين انواع سبك لباس يا انواع استايل را انتخاب مي كنيد، با پوشيدن آن احساس شادماني، قدرت و البته اعتمادبنفس در شما افزايش مي يابد. اين مساله از نظر علمي نيز به اثبات رسيده است. با انتخاب يك استايل شيك و زيبا، هورمون دوپامين در مغز ترشح پيدا مي كند و احساس آرامشي كه به شما مي بخشد همانند مصرف داروي آرام بخش است.
از همين رو نياز است تا انواع استايل هاي شيك و جذاب را بشناسيد. با پوشيدن يك سبك لباس عالي، شما به روح و جسم خود اهميت مي دهيد و انرژي مثبتي كه از اين كار دريافت مي كنيد فوق العاده زياد است. احساس ارزشمندي و لياقتتان دو صد چندان خواهد شد.

در ادامه اين يادداشت با انواع استايل لباس و ويژگي هاي آن ها آشنا خواهيم شد. زيبايي و آراستگي نياز هر انساني است و در ضمير ناخودآگاه هر فردي تمايل به زيبا بودن و آراستگي نهادينه شده است.
اما از نظر عوام كلمه استايل به معني نوع و سبكي از لباس پوشيدن، استفاده برخي اكسسوري ها كه ممكن است يك پيام خاص را انتقال دهند؛ مي باشد.

تيپ، استايل و شيوه لباس پوشيدن شخص مي تواند برگرفته از ارزش ها و اعتقادات او باشد. البته مي توان كلمه استايل را بسط داد و تنها صرفا مختص لباس پوشيدن ندانست. استايل مي تواند در برگيرنده حالات، رفتار و برخوردهاي خاص يك فرد باشد. در ادامه ساخت انواع استايل را آموزش مي دهيم.

معرفي استايل هاي دخترانه و ترند
استايل ترندي Trendy
استايل مد روز يا ترندي، مختص دختري است كه هميشه اخبار دنياي مد و لباس را دنبال مي كند و از آخرين اخبار و تغييرات مد آگاه است؛ به همين دليل با تغيير هر فصل سبك لباس پوشيدن او نيز با توجه به آيتم هاي ترند و مد روز عوض مي شود. او از اين كار لذت مي برد و انرژي و هيجان دروني اش با اين كار تامين مي شود.

دختري كه طرفدار استايل ترندي است، جسورانه به دنبال تغيير و تحول است و از ريسك كردن هيچ گونه هراسي ندارد. او از استفاده اكسسوري ها و المان هاي جديد لذت مي برد و از همين رو تقريبا هميشه با ظاهري جديد و متفاوت در جامعه ظاهر مي شود.
استايل كژوال Casual
در نگاه اول ممكن است با توجه به معني واژه كژوال (تصادفي، غير جدي و اتفاقي) شلخته بودن و نامرتب بودن اين تيپ بنظر برسد؛ اما اين مساله اشتباه است! در استايل كژوال زيبايي و آراستگي بيشماري وجود دارد كه هيچ جايي براي شلختگي وجود ندارد. دختراني كه به دنبال استايل كژوال هستند، فارغ از ترندي ها و لباس هاي مد روز به دنبال راحتي بيشتر در پوشش خود هستند.

ظرافت، هماهنگي، سادگي، راحتي، زيبايي و جذابيت در اين سبك لباس پوشيدن موج مي زد. از پرطرفدارترين استايل هاي دخترانه در سرتاسر دنيا استايل كژوال است.

پيشنهاد براي ساخت استايل كژوال: پوشيدن شوميز ساده جديد و حرير از زير مانتوهاي جلوباز هم خيلي ترند و بسيار زيبا است، بنظرتان چه مدل شوميزي براي اين تيپ مناسب است؟ درسته شوميزهايي كه تك رنگ و ساده هستند. اگر تيپ تان اسپرت است و براي فعاليت هاي روزمره مثل خريد، كلاس رفتن و پياده روي است؛ از شوميز تك رنگ ساده جنس نخي استفاده كنيد كه با رنگ مانتو شال تان هماهنگي داشته باشد. حالا اگر مانتوتان مجلسي و لوكس است و مي خواهيد برويد يك دورهمي يا مجلس رسمي بهتر است كه شوميز ساده كه مي تواند از جنس پارچه حرير باشد (نماي خيلي خوبي دارد و خنك هست) از زير مانتوتان بپوشيد كه وقتي وارد مجلس شديد با خيال راحت مانتو را از تن تان در بياوريد و بدرخشيد.

مقاله اصلي را اينجا بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۰:۳۳ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)