نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا .

نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

روشنایی در آشپزخانه روش صحیح و روش روشنایی آشپزخانه چیست؟

روش صحیح برای نورپردازی آشپزخانه ؛ آشپزخانه به عنوان قلب و مرکز خانه به نورپردازی متفاوتی از سایر قسمت های خانه نیاز دارد. هر چقدر فضای آشپزخانه روشن تر باشد ، کار و فعالیت آن راحت تر خواهد بود ، به خصوص که آشپزخانه های مدرن تنها مکان برای پخت و پز و سرو غذا نیستند و به طور کلی روزانه و غذا و نوشیدنی دارند. انجام خواهد شد! یک آشپزخانه پرنور ، چه برای فعالیت های روزمره و چه برای نشستن ، خوردن و آشامیدن ، یک محیط گرم و ایده آل را فراهم می کند و باعث می شود شما و خانواده در آن محیط احساس راحتی کنید.

نور مناسب در آشپزخانه چه نقشی دارد؟
در حالی که در عمل آشپزخانه برای سهولت کار و پخت و پز به روشنایی کافی احتیاج دارد ، این تنها دلیل در نظر گرفتن نور مناسب در آشپزخانه شما نیست!

ایجاد یک محیط گرم و دلپذیر برای سرو غذا به ویژه در آشپزخانه هایی که میزبان میهمانان هستند نیز بسیار مهم است. یک محیط شاداب اشتها را تحریک کرده و به شما کمک می کند از غذایی که می خورید و می نوشید لذت ببرید.


نور مناسب آشپزخانه باعث راحتی بیشتر آشپزخانه شما خواهد شد. هرچه نور محیط آشپزخانه بیشتر باشد ، آشپزخانه بزرگتر و جادارتر به نظر می رسد و برای بیننده بیشتر به نظر می رسد. عکسالعمل آن نیز صادق است: اگر آشپزخانه از نور مناسب برخوردار نباشد ، حتی اگر فضای آشپزخانه بزرگ باشد ، می تواند احساس کوچکی و کسلگی کند و با گذشت زمان از بودن در چنین فضایی خسته خواهید شد.
نورپردازی در آشپزخانه فضای آشپزخانه را زیباتر می کند. امروزه استفاده از لامپهای مخفی بسیار رایج است که از آنها در زیر کابینت ها یا داخل کابینت های درب شیشه ای استفاده می شود و بازی نور باعث ایجاد فضای دلپذیر و زیباتر می شود.

در آشپزخانه هایی که از کابینت های تیره یا تاریک استفاده می کنند ، باید نور مناسب تهیه شود و به اندازه کافی توجه شود. زیرا رنگهای تیره (مانند سیاه و قهوه ای) نور موردی را از محیط جذب می کنند و نمی توانند آن را در محیط منعکس کنند و باعث تاریک و تاریک شدن فضا می شوند. بنابراین ، در مواردی که از چنین رنگ هایی برای تزئین استفاده می شود ، باید از تجهیزات روشنایی مناسب و م effectiveثر برای جبران این نقص استفاده شود.
در آشپزخانه بدون پنجره ، روش صحیح روشنایی آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا برای جبران کمبود نور طبیعی می توان از نور مصنوعی استفاده کرد.
با استفاده از تکنیک های نورپردازی و ایجاد نور و سایه ، می توانید در آشپزخانه عمق ایجاد کنید تا به بیننده کمک کند اشتباهات بصری ایجاد کند و آشپزخانه را بزرگتر نشان دهد و جزئیات مانند منبت و سایر جزئیات تزئینی را به زیبایی نمایش دهد.
نورپردازی آشپزخانه به شما امکان ادامه کار در آشپزخانه را می دهد. نور کافی و م alsoثر همچنین می تواند از بروز خطا جلوگیری کند.

روش درست برای روشن کردن آشپزخانه
از روشنایی لایه ای در آشپزخانه استفاده کنید:
ایجاد نورپردازی چند لایه در آشپزخانه در زمان طراحی و ساخت خانه برنامه ریزی شده است و نکته بسیار مهمی است که هنگام ساخت خانه باید به آن توجه کنید.
سه دسته از نور وجود دارد که ترکیبی مناسب و چند لایه از نور را تشکیل می دهد:
استفاده از نور خورشید طبیعی که از طریق پنجره ها جذب می شود.
روشنایی عمومی محیط
و در آخر ، نورپردازی خاص مانند لامپهای تزئینی یا نور متمرکز که روی قسمت خاصی قرار می گیرد ، مانند یک نقاشی.
نورپردازی لایه ای ، صرف نظر از فرم و سبک آن ، فضای پویایی را در هر آشپزخانه ایجاد می کند. در هنگام طراحی و ساخت ساختمان حتماً برای روش صحیح نورپردازی در آشپزخانه هماهنگی های لازم را انجام دهید تا بتوانید از آشپزخانه روشن و روشن بهره ببرید.

به مصرف برق نیز توجه کنید.
قبل از اینکه بتوانید خانه خود را روشن کنید ، باید وات مورد نیاز را محاسبه کنید. این کار برق کار ساختمان است!
در اینجا یک روش تقریبی برای محاسبه وات مورد نیاز در آشپزخانه شما وجود دارد:
همان مقدار سطح رو به رو کابینت یا سطح کابینت در 2.5 ضرب می شود
اعداد بدست آمده نشانگر وات لامپ رشته ای مورد نیاز آشپزخانه است. اندازه گیری های صحیح می تواند به شما در درک میزان نور مورد نیاز ، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف نور کمک کند.
از ارتفاع مناسب در آشپزخانه استفاده کنید.
ارتفاع یا فاصله عمودی سنگها در پیشخوان یا کابینت باید حداقل 75-80 سانتی متر از لبه پایین چراغ آویز باشد. فاصله و ارتفاع مناسب بین کابینت و لوستر از فاکتورهای مهمی است که در صورت عدم رعایت صحیح نور دریافت شده توسط آشپزخانه را کاهش می دهد.

هرگز از لوستر بزرگ به تنهایی استفاده نکنید!
یکی از اشتباهاتی که می تواند در آشپزخانه شما رخ دهد و می توانید مرتکب شوید استفاده از لوستر بزرگ چند شعله به عنوان تنها منبع نور محیط در آشپزخانه است. بهتر است قسمت های مختلف را به آرامی و از لامپ های بیشتر به فضای آشپزخانه برجسته کنید.
روشن بودن بیش از حد یک قسمت از فضا و سایه روشن بودن قسمتهای دیگر نشان دهنده نور غیرحرفه ای و نامناسب است که دیگر در آشپزخانه های ساخته شده طبق اصول مهندسی جایگاهی ندارد.

برای آینده نیز پیش بینی و برنامه ریزی کنید!
ممکن است اکنون نتوانید همه لوسترها و لامپ های مورد نظر خود را نصب کنید. اما بهتر است بعداً انتظارات لازم را داشته باشید و به جعبه توزیع و کابل های انتظار نگاه کنید حتی اگر در آینده امکانات لازم فراهم شود ، می توانید لامپ را در هر کجا که می خواهید نصب کنید و سیستم روشنایی آشپزخانه را بدون خراب کردن دوباره به روز کنید. دادن.

سخنرانی اختتامیه:

سیستم روشنایی آشپزخانه یک اصل مهم و ضروری در طراحی آشپزخانه مدرن و معاصر است ، اگر درست و درست انجام نشود ، واقعاً می تواند قسمت قابل توجهی از هزینه و زحماتی را که شما برای زیبایی آشپزخانه می کشید ، هدر دهد. .

امروزه روشنایی آشپزخانه بیشتر براساس اصول فنی و مهندسی انجام می شود و معماران و معماران داخلی ساختمان در تلاشند تا با روش های جدید هر روز بهره وری و بهره وری را افزایش دهند و بر این اساس مصرف انرژی را کاهش دهند.

علاوه بر مزایای نور مناسب در آشپزخانه ، باید توجه داشته باشید که نور و برق انرژی محدود و فسادپذیری است که همه ما مسئول آن هستیم و باید از مقدار بهینه زباله استفاده کرد. از نظر کاهش و صرفه جویی کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۹:۱۶ توسط:مهدی موضوع: نظرات (0)