نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا .

نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

چگونه هدف گذاری کنیم؟

دلیل شکست هدف
آنها از نظر احساسی درگیر دستیابی به اهداف خود نیستند و درگیر ذهن نیستند. اهداف آنها بسیار گسترده و تعریف نشده است و بنابراین انگیزه زیادی برای رسیدن به آنها ندارند. زمانی که به فرآیند هدف گذاری فکر می کنید، به یاد داشته باشید که مراحل هدف باید مشخص، قابل اندازه گیری یا فعالیت هایی با چارچوب زمانی برای دستیابی به آنها باشد.

در ادامه 8 مورد از رایج ترین اشتباهات هدف گذاری که برای تعیین اهداف موثر در زندگی باید از آنها اجتناب شود، توضیح داده شده است.

1. بین هویت و اهداف مطلوب تعارض وجود دارد
اهداف شما باید با جایی که می‌خواهید بروید، نحوه تأثیرگذاری بر جهان و ارزش‌هایتان همسو باشد.به عنوان مثال، اگر یکی از ارزش های شما در زندگی صادق بودن است، پس اهدافتان نباید شما را به رفتارهای ناصادقانه سوق دهد.

2. یک سری از فعالیت ها را تعیین کنید، نه اهداف
اگر اهمیت هدف گذاری را بدانید، هدف گذاری موثر شما را به چالش می کشد و از شما می خواهد که به عنوان یک فرد برای رسیدن به اهداف خود رشد کنید. پس به خاطر داشته باشید که اگر بتوانید بدون هیچ گونه پیشرفت و تلاش شخصی به اهداف خود برسید، پس واقعاً هدفی تعیین نکرده اید. در عوض، تصمیم گرفتید و اقدامات متعددی برای بهبود وضعیت خود انجام دادید.

3. تعیین اهداف شخصی غیرقابل کنترل
شما مسئول زندگی و کار خود هستید. این تحت کنترل مستقیم شماست. بنابراین، تعیین اهدافی که به دیگران بستگی دارد، موفقیت شما را تحت کنترل آنها قرار می دهد. پس فراموش نکنید که اهداف خود را روی چیزهایی متمرکز کنید که می توانید کنترل کنید.

4. چگونه برای دیگران هدف گذاری کنیم
تلاش برای تغییر دیگران هدف موفقی نیست. زیرا برای چنین هدفی ناتوان خواهید بود. علاوه بر این، شما حق تعیین یا تغییر سبک زندگی دیگران را ندارید.با این حال، اشکالی ندارد که نظرات یا ترجیحات خود را بیان کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: «می خواهم سیگار را ترک کنی». اما شما نمی توانید بر این تغییر پافشاری کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۷:۴۲ توسط:مهدی موضوع: نظرات (0)