نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا .

نکات تخصصی و تکنیک های کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

کاربردهای کاشی و سرامیک ایرانی در دکوراسیون

کاشی و سرامیک در کف و دیوارها: مهمترین کاربرد کاشی و سرامیک است که با شنیدن نام کاشی و سرامیک به ذهن شما خطور می کند. آنها از نظر محافظت در برابر رطوبت و همچنین شستن حمام ، توالت ، آشپزخانه بهترین مواد هستند.

کاشی و سرامیک ایرانی به عنوان یک عنصر تزئینی: علاوه بر اینکه امروزه در مکان های مختلف استفاده می شود ؛ آنها دارای حمام ، آشپزخانه هستند ، به عنوان یک عنصر رنگارنگ و تزئینی در دکوراسیون داخلی دیوارها ، کف ، پله ها ، شومینه ها و حتی برخی از موارد مانند مبلمان و میز استفاده می شود.

کاربرد کاشی مینیاتوری در استخر: کاشی های مینیاتوری در اندازه های 2.5 2.5 2.5 سانتی متر و رنگ های متنوع در دکوراسیون استخر ، سونا و سرویس بهداشتی وجود دارد. از این نوع کاشی ها در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود و به دلیل تنوع رنگ و نقش فضا را شاد می کند.

استفاده از سرامیک در فضای باز: یکی از محصولات سرامیک ایرانی ظروف سنگی چینی است که به دلیل دمای بالایی که در پخت مقاومت می کند ، مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما و جذب آب دارد و در فضاهای خارج از ساختمان یا نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. .

انواع چیدمان کاشی و سرامیک

در گذشته قطعات کاشی و سرامیک اغلب به صورت مربع روی هم قرار می گرفتند ، اما امروزه طرح های مختلفی برای کنار هم قرار دادن آنها وجود دارد. در هر طرح چیدمان ، سرامیک مورد استفاده ممکن است به شکل مربع ، مستطیل ، دایره یا اشکال دیگر باشد. اما بیشتر سرامیک ها به صورت مربع یا مستطیل تولید می شوند تا محدودیت کمتری در چیدمان در مکان های مختلف ایجاد کنند. برخی از انواع طرح های کاشی عبارتند از:

چیدمان چکر: ساده ترین مدل چیدمان سرامیک روی دیوار و کف ، چکر یا مدل موزاییکی است. خاک با الگویی تکراری و غالباً به همان رنگ نگه داشته می شود تا کل سطح کف یا دیوار را بپوشاند.

آرایش سرامیکی رمبوس: در این نوع چیدمان ، سرامیک ها را با زاویه 45 درجه نسبت به یکدیگر قرار داده و طرح لوزی را ترسیم می کنند. این نوع چیدمان باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شود.

مدل حصیری: از این نوع چیدمان که به عنوان طرح چپ و راست نیز شناخته می شود و بیشتر در چیدمان پارکت ها دیده می شود ، برای کاشی و سرامیک نیز استفاده می شود. در چنین چیدمانی ، سرامیک به شکل مستطیل است و جدول کلمات متقاطع (با زاویه 90 درجه) نسبت به یکدیگر قرار می گیرد.

چیدمان دنده کاشی: در این طرح ، سرامیک مربع کوچک در وسط قرار می گیرد و سرامیک مربع بزرگتر در چهار طرف مربع کوچکتر قرار می گیرد.شکل آنها شبیه شکل چرخ دنده ها است ، بنابراین به آنها چرخ دنده می گویند.

فرش سرامیکی! : برخی از سرامیک های تزئینی به عنوان طرح فرش در کف استفاده می شود ، به طوری که سرامیک های طرح دار در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا یک طرح کامل در مناطق با اندازه بزرگتر مانند فرش ها ایجاد کنند. این چیدمان راهی عالی برای افزودن رنگ های مختلف به دکوراسیون است. این طرح برای جداسازی فضاها مناسب است ، به عنوان مثال ، با این طرح ، بخشی که میز ناهار خوری قرار داده شده است ، توسط سرامیک از فضاهای دیگر جدا می شود. استفاده از این نوع کف مانند جداکردن بخشی از کف از سایر قسمت ها است ، می تواند سطح ضد آب را روی سطح چوبی تشکیل دهد.

کاشی های شش ضلعی: در این مدل کاشی های شش ضلعی در کنار یکدیگر چیده می شوند و به شکل لانه زنبوری در می آیند. این چیدمان یکی از محبوب ترین مدل ها برای سرویس های بهداشتی و سرویس بهداشتی است.از این نوع کاشی ها با دو رنگ مختلف می توان برای دکوراسیون دیوار اتاق نیز استفاده کرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۰:۴۱ توسط:مهدی موضوع: نظرات (0)