نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا .

نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا

لوستر منبع نور چيست و چه خصوصياتي دارد؟

اگر مي خواهيد دانش خود را در مورد اين نوع لوستر افزايش دهيد ، خواندن اين مقاله مي تواند راهنماي خوبي در اين زمينه باشد؛ پس با ما همراه باشيد.

لوستر منبع نور چيست؟

 لوستر فواره كه به آن لوستر يا لوستر سلطنتي نيز گفته مي شود ، در واقع همان لوسترهاي بزرگ ، لوكس و پر زرق و برق هستند. اين لوسترهاي باشكوه زماني به دليل عظمت نمادي از اشرافيت و تجمل بودند و در كاخ هاي اشراف و پادشاهان مورد استفاده قرار مي گرفتند. با گذشت زمان و پيشرفت صنعت فلز ، شيشه ، مواد و فناوري ، مدلهاي ساده و كوچكتر از اين نوع لوسترها طراحي و در دسترس عموم قرار گرفتند.

لوسترهاي منبع نور از جمله لوسترهاي كلاسيك و بلوري هستند. به همين دليل مي توان لوسترهاي بلوري را مورد بررسي قرار داد تا درباره لوسترهاي سبك بيشتر بدانيد.

ساختار لوستر كريستالي

لوستر كريستالي از دو قسمت اصلي تشكيل شده است كه پايه فلزي آن عمدتا طلايي و آينه اي است و آويزهاي بلوري كه از تك بلورها ، شامپاين يا تركيبي از هر دو ساخته شده اند. از ويژگي هاي مهم شيشه ، قدرت پراكندگي نور آن است كه استفاده از آن باعث پراكندگي قابل توجه نور و در نتيجه ايجاد جلوه اي باشكوه در فضا مي شود.

در گذشته اين بلورها با دست پرداخت مي شدند. با پيشرفت تكنولوژي ، اين عمل توسط دستگاه انجام شده و باعث انعكاس بهتر و زيباتر نور مي شود. از ويژگي هاي خاص لوستر كريستال ، قدرت هماهنگي آن با رنگ هاي مختلف است.

مزاياي لوسترهاي كريستالي.

اين لوسترها ظاهري زيبا و در عين حال سنتي به محيط مي بخشند. يك چشمه لوستر كريستالي مي تواند زيبايي محيط را در مواردي مانند سالن ورودي بزرگ ، سقف بسيار بلند و يك اتاق غذاخوري سنتي با ميز عتيقه چندين برابر كند. انواع آويزهاي كريستالي و منشورهاي استفاده شده در آنها ظرافت بيشتري به آنها مي بخشد ، نور بيشتري را منعكس كرده و روشنايي را افزايش مي دهد.

اين لوستر در شب بيشتر نمايش داده مي شود و همچنين ملتهب ترين دكوراسيون داخلي را نشان مي دهد. لوسترهاي كريستالي داراي دو رنگ سفيد و شامپاين هستند كه تقريبا دودي است. با خريد يك لوستر كريستالي كوچك ، مي توانيد دكوراسيون عتيقه يا كلاسيك خود را با حداكثر زيبايي كامل كنيد.

اشكال لوستر كريستالي

در اين نوع لوسترها مي توانيد گلوله هاي چند ضلعي ، لوزي هاي بلند و كوتاه و گاهي تركيبي از اينها را مشاهده كنيد. اگر دكوراسيوني مدور يا مدور انتخاب كرده ايد ، يك لوستر كريستالي اين فضا را كامل مي كند.

لوستر كريستال آنتيك

اين نوع لوسترهاي كريستالي اغلب در ونيز توليد مي شوند. مواد آنها نيز از شيشه هاي قديمي تراشيده شده است. لازم به ذكر است كه بسته به كريستال برش خورده و استفاده شده ، قيمت آنها تعيين مي شود. زيرا بلورهاي آنها به خوبي ذوب شده و براي درخشش بيشتر صيقل داده مي شوند.

 

اخرين حرف

در اين گفتگو تصميم گرفتيم تا شما را با طبيعت لوستر چشمه نور آشنا كنيم و به طور خلاصه و مفيد اطلاعات ارزشمندي را در اختيار شما قرار دهيم.

امروزه اين لوستر طرفداران خاص خود را دارد ، گرچه تنوع در طراحي انتخاب را دشوار مي كند. استفاده از اين نوع لوستر به اندازه اتاق بستگي دارد. طراحان داخلي هميشه در نظر مي گيرند كه لوسترهاي كوچك بهترين انتخاب براي خانه هاي لوكس و سلطنتي نيستند و بالعكس.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۵:۰۹ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

اصول تزئين و نصب نقاشي ها.

آيا تا به حال به دنبال راهي براي نصب نقاشي و آثار هنري بوده ايد؟ براي بهتر جلوه دادن نقاشي ها چه كاري مي توان انجام داد؟ اگر با اين مشكل مواجه شده ايد يا به آن علاقه داريد ، ادامه مطلب را بخوانيد ؛ جزئيات اين دكوراسيون تزئيني را بررسي كنيد.

اگر مي خواهيد عكس هاي خانوادگي را به ديوار آويزان كنيد ، براي نتيجه بهتر و ظاهري يكدست تر ، آنها را سياه و سفيد اسكن كرده و همان قاب را براي آنها انتخاب كنيد. به اين ترتيب عكس هاي گرفته شده در سال هاي مختلف ، حتي عكس هاي بسيار قديمي ، هنري مي شوند.

به طور كلي ، آثار هنري بايد به گونه اي نصب شوند كه در سطح چشم باشند.

نكته ديگر ، دادن يك حالت منحصر به فرد به مقدار عكس شماست. براي راحتي بهتر است ابتدا عكس ها را روي ميز يا كف قرار دهيد ، كاغذ سفيد را در زير آن قرار دهيد و طرح هاي مختلف را امتحان كنيد تا به نتيجه دلخواه برسيد.

كارهاي هنري نبايد بزرگتر از اندازه مبل يا ميز كنار آن باشد. اندازه 75٪ براي اين منظور مناسب است.

كارهاي هنري را روشن كنيد. تأمين نور ، كار را چشمگير مي كند.

تصاوير بايد با اتاق هماهنگ يا در تضاد باشند. بسته به رنگ و طرح اتاق ، تصميم بگيريد كه اثر شاد است يا خنثي.

كارهاي بزرگ را در مكانهاي مهم مانند نزديك ديوار شومينه قرار دهيد.

تصاوير منظره ، مناطق كوچك و بزرگتر را نشان مي دهد.

با كمي زيركي مي توانيد گلهاي خشك شده را درون قاب قرار داده و به صورت افقي روي ديوار آويزان كنيد.

استفاده صحيح از خطوط باعث تغيير وضعيت اتاق مي شود. خطوط افقي بر طولاني شدن و گسترش طرح تأكيد دارند. اين خطوط باعث گسترده شدن اتاقهاي باريك مي شود.

خطوط عمودي رسمي تر به نظر مي رسند ، ارتفاع را افزايش مي دهند و كار را ظريف تر مي كنند. معمولاً بالاتر بودن ديوار را نشان مي دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۵:۱۶ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

خصوصيات آشپزخانه خطي چيست؟

آشپزخانه هاي با طراحي خطي ايده آل هستند تا از فضاي شما بيشتر استفاده كنند. بسياري از افراد اين نوع طراحي را به دليل دسترسي آسان ، سريع و آسان به ايستگاه هاي كاري مانند گاز ، ماشين ظرفشويي و يخچال ترجيح مي دهند.

به طور كلي ، طراحي آشپزخانه هاي خطي علاوه بر ايجاد زيبايي ، ابعاد بيشتر و جلوه اي دلپذير براي فضا ، هزينه هاي كمتري نيز ايجاد مي كند. زيرا نيازي به طراحي يا استفاده زياد از كابينت هاي گوشه اي نيست.

در مواردي كه يك جزيره يا ميز و غذاخوري جزيره اي در نظر گرفته شود ، بهتر است فاصله استاندارد 120 سانتي متر را رعايت كنيد.

دكوراسيون عالي براي آشپزخانه خطي.

هنگامي كه آشپزخانه به صورت خطي يا يك جداره است ، بسياري از مردم تزئين و ترتيب خانه را دشوار مي دانند. بنابراين لازم است نكاتي براي طراحي بهتر اين سبك از طراحي آشپزخانه در نظر گرفته شود.

اول از همه ، بايد در نظر گرفته شود كه بهترين گزينه براي طراحي آشپزخانه هاي كوچك ، نوع تك جداره يا خطي است. در اين موارد بيشتر كابينت ها جادارتر هستند و فضاي كمتري را اشغال مي كنند. در مرحله بعدي ، ما چندين نكته و ايده را براي استفاده هرچه بهتر از اين فضا و زيبايي آن بيان خواهيم كرد. با ما بمان.

1. گزينه مناسب براي هر قسمت

معمولاً براي اين سبك از طراحي آشپزخانه ، قسمت خاصي براي سينك ظرفشويي ، گاز و اجاق گاز وجود ندارد. بنابراين ، به دليل قابليت حمل ، مي توان دكوراسيوني منحصر به فرد و دلخواه را تحقق بخشيد.

يك جزيره يا ميز ناهار خوري يك گزينه عالي براي يك آشپزخانه خطي است. اين مورد براي آشپزخانه هايي كه پيشخوان هاي باز يا L شكل دارند كمتر كاربرد دارد.

2. از فرش مناسب آشپزخانه خطي خود استفاده كنيد.

يكي از ويژگي هاي جالب آشپزخانه هاي خطي استفاده از فرش هاي باريك است. اين گزينه مي تواند جذابيت خاصي ايجاد كند كه انتخاب آن به رنگ دستگاه هاي ديگر و همچنين به سبك و سليقه افراد بستگي دارد.

در بالا نمونه هايي از Linear Kitchen و Parallel Kitchen وجود دارد كه از فرشهاي متناسب با ابعاد استفاده كرده اند. براي اين كار مي توانيد تنوع رنگي زيادي را انتخاب كنيد.

3. نور كافي

از مزاياي آشپزخانه هاي خطي داشتن نور كافي است. اين سبك اغلب به كاهش مصرف انرژي كمك مي كند. زيرا نوري كه براي اين منظور در نظر گرفته شده تحت تأثير محيط قرار دارد و فقط يك نور نقطه اي روي كابينت و گاز براي كار كافي است.

البته ، بايد در نظر داشته باشيد كه وقتي پنجره اي براي آن فضا وجود دارد ، حتي الامكان از نور استفاده كنيد. مثالهاي بالا تغييراتي است كه در طراحي خطي آشپزخانه براي نور طبيعي يا استفاده از چراغها و نقاط خطي اعمال شده است.

لطفا توجه داشته باشيد: اگر نور كافي براي يك آشپزخانه با طراحي خطي وجود ندارد ، آنها كوچك به نظر مي رسند. بنابراين ، ما توصيه مي كنيم پرده هايي را براي پنجره انتخاب كنيد كه نور را روشن كند. همچنين ، در صورت نداشتن پنجره ، بهتر است از منابع نور استفاده كنيد.

4. تعادل بين دكوراسيون و پذيرايي آشپزخانه به صورت خطي

از آنجا كه اكثر آشپزخانه هاي خطي بدون ديوار هستند و تجهيزات در يك خط مستقيم قرار دارند ، مي توانند كاملاً با اتاق نشيمن يا اتاق نشيمن تلفيق شوند.

بنابراين ، براي جلوگيري از سردرگمي و از بين رفتن هماهنگي تزئيني ، بايد به انتخاب لوازم جانبي و چيدمان آنها توجه شود.

بنابراين ، رنگ انتخاب شده براي اين قسمت به بهترين شكل با ساير قسمت ها هماهنگ است. حتي تأثير متقابل بين سبك هاي بخشي را نمي توان ناديده گرفت. البته از سبك آشپزخانه خطي معمولاً در آشپزخانه ها و خانه هاي مدرن استفاده مي شود تا از فضا بيشترين استفاده را ببريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۹:۳۰ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

كاربردهاي كاشي و سراميك ايراني در دكوراسيون

كاشي و سراميك در كف و ديوارها: مهمترين كاربرد كاشي و سراميك است كه با شنيدن نام كاشي و سراميك به ذهن شما خطور مي كند. آنها از نظر محافظت در برابر رطوبت و همچنين شستن حمام ، توالت ، آشپزخانه بهترين مواد هستند.

كاشي و سراميك ايراني به عنوان يك عنصر تزئيني: علاوه بر اينكه امروزه در مكان هاي مختلف استفاده مي شود ؛ آنها داراي حمام ، آشپزخانه هستند ، به عنوان يك عنصر رنگارنگ و تزئيني در دكوراسيون داخلي ديوارها ، كف ، پله ها ، شومينه ها و حتي برخي از موارد مانند مبلمان و ميز استفاده مي شود.

كاربرد كاشي مينياتوري در استخر: كاشي هاي مينياتوري در اندازه هاي 2.5 2.5 2.5 سانتي متر و رنگ هاي متنوع در دكوراسيون استخر ، سونا و سرويس بهداشتي وجود دارد. از اين نوع كاشي ها در دكوراسيون داخلي نيز استفاده مي شود و به دليل تنوع رنگ و نقش فضا را شاد مي كند.

استفاده از سراميك در فضاي باز: يكي از محصولات سراميك ايراني ظروف سنگي چيني است كه به دليل دماي بالايي كه در پخت مقاومت مي كند ، مقاومت بالايي در برابر تغييرات دما و جذب آب دارد و در فضاهاي خارج از ساختمان يا نماي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد. .

انواع چيدمان كاشي و سراميك

در گذشته قطعات كاشي و سراميك اغلب به صورت مربع روي هم قرار مي گرفتند ، اما امروزه طرح هاي مختلفي براي كنار هم قرار دادن آنها وجود دارد. در هر طرح چيدمان ، سراميك مورد استفاده ممكن است به شكل مربع ، مستطيل ، دايره يا اشكال ديگر باشد. اما بيشتر سراميك ها به صورت مربع يا مستطيل توليد مي شوند تا محدوديت كمتري در چيدمان در مكان هاي مختلف ايجاد كنند. برخي از انواع طرح هاي كاشي عبارتند از:

چيدمان چكر: ساده ترين مدل چيدمان سراميك روي ديوار و كف ، چكر يا مدل موزاييكي است. خاك با الگويي تكراري و غالباً به همان رنگ نگه داشته مي شود تا كل سطح كف يا ديوار را بپوشاند.

آرايش سراميكي رمبوس: در اين نوع چيدمان ، سراميك ها را با زاويه 45 درجه نسبت به يكديگر قرار داده و طرح لوزي را ترسيم مي كنند. اين نوع چيدمان باعث بزرگتر نشان دادن فضا مي شود.

مدل حصيري: از اين نوع چيدمان كه به عنوان طرح چپ و راست نيز شناخته مي شود و بيشتر در چيدمان پاركت ها ديده مي شود ، براي كاشي و سراميك نيز استفاده مي شود. در چنين چيدماني ، سراميك به شكل مستطيل است و جدول كلمات متقاطع (با زاويه 90 درجه) نسبت به يكديگر قرار مي گيرد.

چيدمان دنده كاشي: در اين طرح ، سراميك مربع كوچك در وسط قرار مي گيرد و سراميك مربع بزرگتر در چهار طرف مربع كوچكتر قرار مي گيرد.شكل آنها شبيه شكل چرخ دنده ها است ، بنابراين به آنها چرخ دنده مي گويند.

فرش سراميكي! : برخي از سراميك هاي تزئيني به عنوان طرح فرش در كف استفاده مي شود ، به طوري كه سراميك هاي طرح دار در كنار يكديگر قرار مي گيرند تا يك طرح كامل در مناطق با اندازه بزرگتر مانند فرش ها ايجاد كنند. اين چيدمان راهي عالي براي افزودن رنگ هاي مختلف به دكوراسيون است. اين طرح براي جداسازي فضاها مناسب است ، به عنوان مثال ، با اين طرح ، بخشي كه ميز ناهار خوري قرار داده شده است ، توسط سراميك از فضاهاي ديگر جدا مي شود. استفاده از اين نوع كف مانند جداكردن بخشي از كف از ساير قسمت ها است ، مي تواند سطح ضد آب را روي سطح چوبي تشكيل دهد.

كاشي هاي شش ضلعي: در اين مدل كاشي هاي شش ضلعي در كنار يكديگر چيده مي شوند و به شكل لانه زنبوري در مي آيند. اين چيدمان يكي از محبوب ترين مدل ها براي سرويس هاي بهداشتي و سرويس بهداشتي است.از اين نوع كاشي ها با دو رنگ مختلف مي توان براي دكوراسيون ديوار اتاق نيز استفاده كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۰:۴۱ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)