نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا .

نكات تخصصي و تكنيك هاي كاربردي طراحي دكوراسيون داخلي شيك و زيبا

منبت كاري چيست؟

حتما كلمه منبت كاري را شنيده ايد و شايد كمي هم آشنا باشيد ، در اين مقاله در مورد منبت كاري صحبت خواهيم كرد.
منبت را كنده كاري مبل مي گويند تا الگوي مورد نظر روي درخت ايجاد شود يا به عبارتي جوانه بزند. از آنجا كه طرحهاي اصلي در منبت كاري چوب بيشتر نقشهاي گل و گياه بود ، اين اثر "خاتم" ناميده مي شود كه به معناي محل رشد گياه يا گياه است.

منبت كاري روي چوب، پايه جزيره، عاج و استخوان بر دو نوع كوچك و بزرگ است و شامل مجسمه سازي ، نيمرخ و صورت كامل ، گلبرگ هاي اسليمي ، ختاي و ... است.

منبت كاري از چوب عمدتا در مبلمان سلطنتي و مبلمان كلاسيك استفاده مي شود و در مبلمان اداري مدرن استفاده نمي شود. امروزه از هنر منبت كاري در طراحي كابينت و ساخت انواع گل منبت استفاده مي شود.

از ديگر موارد كاربرد هنر زيبا و اصيل منبت كاري در طراحي دكوراسيون داخل منزل و آشپزخانه مي باشد شما مي توانيد با استفاده از ابزارهاي اين هنر و گل منبت هايي كه ساخته مي شود به راحتي محيط خانه را تبديل به يك جاي بينظير و دلپذير نماييد. همانند سرستون چوبي كه از طراحي هايي بسيار چشم نواز مي باشد.

تاريخ كنده كاري چوب

هنر منبت كاري ، چه در ايران و چه در خارج از كشور ، قدمت چند هزار ساله دارد. از آنجا كه ماده اوليه آن فقط چوب است ، ماده اي كه در بيشتر مناطق جهان به وفور يافت مي شود. و البته ، هيچ ابزار پيچيده اي مورد نياز نبود. تنها ابزار تيز و برنده اي كه مي تواند چوب برش دهد.

منبت كاري در ايران

هنر منبت ايران فضاي خاص خود را دارد ، اين هنر ايراني نقشهاي زيادي برگرفته از طبيعت ، هنر اسلامي و تاريخي دارد. منبت كاري قبل از اسلام و دوران ساساني رايج است. قديمي ترين چوب جامد در ايران درب چوبي بزرگ مسجد جامع آتيك شيراز است كه قدمت آن به قرن 3 هجري قمري برمي گردد.

گل منبت چوبي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۶:۵۷ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

گل و سرستون چوبي

گل و سرستون چوبي

گل و سرستون چوبي از جمله طرح هاي معروف است كه روي چوب و MDF انجام مي شود و بسته به نوع چوب از روش هاي مختلفي براي اجراي آنها استفاده مي شود. اگر اين طرح ها روي چوب انجام شود ، به آن منبت كاري گفته مي شود. و اگر اين الگوها روي MDF انجام شود ، cnc چيزي است كه از طريق دستگاه cnc و توسط ليزر رايانه انجام مي شود.


اين هنر كه توسط هنرمندان صنعت چوب انجام مي شود ، كنده كاري چوب ناميده مي شود. منبت كاري هنر حكاكي و كنده كاري روي چوب است كه به سليقه و تجربه بالايي نياز دارد. منبت كاري از هنرهاي قديمي است كه از گذشته تا امروز وجود داشته است ، اما با ورود فناوري به اين زمينه ، هنر كنده كاري دستخوش تغييراتي شده است.

سرستون چوبي

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۰:۰۲ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)

پايه جزيره چوبي چيست؟

پايه جزيره آشپزخانه يك پيشخوان مستقل با عملكردهاي مختلف است كه درست در وسط فضاي آشپزخانه قرار دارد و با قرار دادن يك گاز جداگانه ، سينك ظرفشويي يا محيط پخت و پز ، فضاي اضافي را به محيط كار شما اضافه مي كند.
در دكوراسيون مدرن امروزي ، حضور جزيره تقريباً يكي از عناصر اساسي طراحي است.

پايه جزيره چوبي منبت كاري متفاوت از مجموعه AX است كه براي زيبايي محيط شما دو چندان ساخته شده است و مي تواند در شكل ها و طرح هاي مختلف به شما مشتريان عزيز ارائه شود. تمام پايه هاي اين جزاير داراي هنر منبت كاري بسيار خوبي هستند كه مي توان آنها را در 18 طرح مختلف سفارش داد.

نحوه ساخت پايه نرده منبت كاري شده

به منظور ساختن پايه حصار منبت چوبي ، ابتدا تكه هاي چوبي باريك و بلند انتخاب مي شوند. چوبي كه براي منبت كاري استفاده مي شود بايد از كيفيت بسيار بالايي برخوردار باشد. ارتفاع چوب ارتفاع حصار را تعيين مي كند. سپس الگوي از پيش تعيين شده بر روي چوب كپي شده و منبت كاري شروع به حكاكي روي چوب مي كند تا طرح مورد نظر روي چوب شكل بگيرد.

لازم به ذكر است كه اگر نرده ها از MDF ساخته شده باشند ، به كمك دستگاه CNC مي توان انواع منبت كاري را روي چوب اجرا كرد. اما مطمئناً ارزش ، دوام و قيمت چوب دست ساز كيفيت بالاتري خواهد داشت.

طرح هاي اساسي نرده هاي منبت كاري شده چوبي

براي برش پايه نرده هاي چوبي مي توان از طرح هاي مختلفي استفاده كرد. برخي از طرح هاي كلاسيك شامل مكعب هاي مستطيل شكل ، كره هاي چوبي و پيرايش ها هستند. برخي از طرح هاي خلوت ديگر شامل چند گل ساده ، زيبا يا برگ كوچك است. در برخي از طرح ها ، عناصر طبيعت مانند برگ ، گل و حيوانات در كنار يكديگر قرار مي گيرند و پايه نرده هاي منبت چوبي را تشكيل مي دهند.

پايه جزيره چوبي


برچسب: پايه جزيره، پايه جزيره چوبي، پايه جزيره روما چوب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۴:۱۷ توسط:مهدي موضوع: نظرات (0)